Hoppa till sidans innehåll

Instruktion för liftskötare


Före öppnande

1. Läs av temperaturen. Lås upp liftkuren. Starta telefonen.

2. Starta liften och kontrollera alla nödstoppar, hjul, och att vajern inte spårat ur.

3. Kontrollera växelkassa. Ta fram skipassen. Ställ in rätt datum på stämpeln.

 

Under öppethållande

1.     Ha kontinuerlig uppsikt över liften, när det är åkare i liften. Var beredd att stänga av, om någon skulle ramla eller fastna i liften.

2.     Sälj liftkort och kontrollera att åkare har liftkort. SKALP-are åker gratis. Liftkorten stämplas med dagens datum.

Anteckna typ och antal sålda skipass inför kassarapporten (se uppslag 10).

3.     Hjälp nybörjare i möjligaste mån och lär dem åka lift. Vid behov, stanna liften, hjälp åkare på och starta sedan. Lär föräldrar att hjälpa sina barn vid behov.

4.     Se till att pulkåkare (motsv) inte finns i skidbacken, hänvisa till pulkbacken.

5.     Åkare som inte följer backreglerna skall tillrättavisas.

Ta av åkarens liftkort, om han/hon inte lyssnar.

 

Vid stängning

1.     Stäng av liften (se uppslag 4). Stäng av telefonen.

2.     Tag in nödstoppen vid drivstationen.

3.     Fyll i kassarapport (se uppslag 10). Fyll i driftrapport.

4.     Ring till den som skall sköta liften nästa dag, så vi inte missar några pass (telefonnummer se uppslag 7). 

5.     Släck och lås liftkuren (lämna element påslaget, töm soporna).

6.     Lämna väskan på Statoil.

 

Resten finns att läsa i pärmen i Paglaväskan....

Uppdaterad: 28 JAN 2016 18:36 Skribent: Ulrika Rynlid

Stöd ungdomarna i SKALP!

Serla1 Serla2

Beställ 6st paket 180kr(24 rullar TP eller 12 rullar HP). leverans hem kontakta våra ledare eller en förälder. OBS! Beställ Senast 29/1

klart.se

Större Webbkamerabild

Postadress:
Storklintens AK Skalp - Skidor
Mari Grym, Agatvägen 13
96146 Boden

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link

Se all info